Marketing voor dienstverleners

Hoe zou het zijn als je meer en leukere klanten had, en je daar minder voor hoefde te doen?

Voor wie is deze tekst bedoeld?

  • Voor ZZP’ers, kleine zelfstandigen en starters,
  • …zoals adviseurs, coaches, consultants, webdesigners, tekstschrijvers, therapeuten, IT-ers, trainers, verkopers, ontwerpers, masseurs, fotografen, kunstenaars, musici, sprekers, enzovoorts…
  • …die meer leuke klanten willen, en die een goede boterham willen verdienen aan het werk waar ze goed in zijn en wat ze gaaf vinden.

Waarom is deze tekst zo lang?

  • Ik wil je graag ALLE informatie geven die je nodig hebt om te beslissen of het aanbod op deze pagina voor je geschikt is.

 

Herken je één van de volgende situaties:

  • Je hebt minder inkomsten van je bedrijf dan je zou willen. Je steekt veel tijd en energie in je bedrijf, maar de opbrengsten blijven daarbij achter.
  • Je moet steeds maar afwachten wie je volgende klant is. En of je deze op tijd vindt.
  • Sommige van je klanten kosten je enorm veel tijd terwijl het in verhouding te weinig voor je oplevert.
  • Soms zou je meer waardering willen hebben voor je werk.
  • Netwerken brengt je niet de hoeveelheid opdrachten die je nodig hebt om goed van te kunnen leven.
  • Of je bent een starter, en nog op zoek naar de juiste vorm voor je dienstverlening.

Als je één van deze situaties herkent, lees dan verder! We gaan er samen voor zorgen dat je situatie zich enorm verbetert.

Geef mij drie uur van je tijd om samen vast te stellen welke acties je binnen drie weken kunt uitvoeren die meer inkomsten voortbrengen!

Laat mij je helpen om samen met jou je marketingstrategie toekomstvast te maken!

Wie ben ik om je te kunnen helpen?


Ik ben Bas Thijs, eigenaar van AKA Design. Online marketing is mijn vak.

Als kind vond ik het al betoverend dat je een droom kunt communiceren, en anderen daarin mee kan nemen. Online marketing was toen nog niet uitgevonden. Maar het vinden van de juiste toon om je gesprekspartner mee te voeren in je verhaal, is al sinds het ontstaan van de mensheid een veel gezochte vaardigheid. Storytelling is tegenwoordig een wezenlijk en effectief onderdeel geworden van hoe bedrijven hun klanten betrekken in hun verhaal.
Ik hou nog steeds van dat vak.

Vanaf 1999 help ik kleine zelfstandigen en non-profit organisaties met marketingadvies, webdesign, sociale mediastregieën, webteksten en grafisch ontwerp. Sinds 2006 doe ik dat vanuit mijn eigen bedrijf AKA Design.

Ik ben trots op mijn klanten. Stuk voor stuk zijn het mensen die van de wereld een betere plek maken.
Dit jaar nog kreeg ik erkenning van de gemeente Eindhoven, in de vorm van de zilveren plak voor Duurzaam Ondernemer.
Ik ben erg blij met mijn leven. Wat ik doe, is organisaties en mensen die zinvol werk doen, helpen van dat werk een groot succes te maken. Wat is er nu leuker dan dat?

Ik heb de afgelopen jaren besteed aan het onderzoeken en ombouwen van hypercommerciële Amerikaanse en Nederlandse marketingmethoden naar marketing voor zinnig werk, jouw werk.

Mijn kennis is niet alleen theoretisch, maar zeker ook uit de praktijk. Als webdesigner weet ik hoe internet en sociale media werken. Als copywriter weet ik welke doelgroep je op welke manier het beste aanspreekt. Als coach en bevoegd docent weet ik hoe ik die informatie op jou over moet brengen.

Ik zit, met mijn methode, in de luxe positie dat ik mijn klanten kan kiezen.
Hoe zou je het vinden als je zonder probleem een erg lastige klant kunt ontslaan, omdat je er al genoeg hebt?
Als je andere klanten je grootste fan worden, en vrijwillig meebouwen aan je succes?
Als je vervelend werk kan automatiseren of aan anderen over kunt laten, terwijl jij je richt op het werk wat je geweldig vindt en het beste kan?
Als klanten op jou afkomen in plaats van dat je er achter aan moet jagen?

Van probleem naar oplossing

Sommige ondernemers denken in problemen: “Ik heb te weinig inkomsten en te weinig tijd. Ik moet al zoveel doen, ik wil gewoon met mijn vak bezig zijn. En goede raad is duur.”
Ik daag je uit om je niet te laten verlammen door deze reële problemen, en te denken in oplossingen. Inderdaad, een marketinggesprek is niet gratis. En meer en leukere klanten komen niet vanzelf, je zal er zelf iets voor moeten doen. Maar:
Als je straks na ons gesprek:

  • weet welke stappen je moet volgen om je bedrijf naar het volgende level te tillen;
  • je inkomsten structureel toenemen, waardoor de investering in het startgesprek meer oplevert dan het heeft gekost;
  • je weet hoe je de interesse moet wekken van precies die mensen die je wilt bereiken, zonder oeverloos tijd kwijt te zijn aan netwerkactiviteiten;
  • je daardoor meer en leukere klanten krijgt, die meer bij je besteden;
  • dit alles zoveel mogelijk is geautomatiseerd zodat je, na een inspanning in het begin, maar minimaal moeite hoeft te doen voor een maximaal effect;

→ voelt dat dan als een probleem of als een oplossing?

Stel je voor hoe het zou zijn als:

  • … je precies weet hoe je je passie, vaardigheden en kennis kunt omzetten in aanzienlijk meer inkomsten. Zodat je de vrijheid hebt om het werk te doen waar je hart bij ligt, zonder je druk te hoeven maken over je voortbestaan!
  • … je minder afhankelijk zou zijn van één of enkele klanten. Doordat je de technieken kent die een gestage stroom inkomsten opleveren – ook van buiten je huidige netwerk.
  • … je de strategie kent waarmee je meer afnemers kunt werven met minder moeite. Zodat je de inkomsten genereert die bij je levensstijl passen terwijl je minder energie steekt in acquisitie.
  • … je niet langer veel tijd en geld hoeft te besteden aan dure reclame en tijdrovende netwerkbijeenkomsten met vaak minimaal effect. Omdat je weet hoe je naamsbekendheid en sympathie genereert bij precies díe mensen voor wie je diensten en producten bedoeld zijn.

De inhoud van je werk is aan jou. Maar laat mij je helpen om je werk beter voor het voetlicht te krijgen.

Geef mij drie uur van je tijd en ik help je een strategie te kiezen waarmee je meer en leukere klanten krijgt, die meer bij je besteden!

Samen maken we je stappenplan naar succes!

Dit kan een startgesprek je concreet opleveren:

  • Helder overzicht van je doelgroep en de manier waarop je deze effectief kunt benaderen.
  • Zonneklaar inzicht in de verbeterpunten op het gebied van de marketing van je bedrijf.
  • Een no-nonsense stappenplan voor marketingactiviteiten die je gaat ontplooien om meer en leukere klanten aan te trekken en een groter inkomen te realiseren.
  • Drie tastbare handelingen die je binnen drie weken kunt uitvoeren, zodat je actieplan onmiddellijk in werking wordt gesteld.

De pluspunten van een startgesprek:

  • In een snelkookpan krijg je binnen drie uur een duidelijk overzicht van de plek waar je staat, de plek waar je heen wilt en de weg die daar heen voert.
    In plaats van een kant en klaar standaardadvies krijg je échte ondersteuning bij het vinden van de juiste manier om je bedrijf leuker en winstgevender te maken.
  • Hulp bij het kiezen van de voor jou meest effectieve en efficiënte marketingtechnieken.
    Er zijn zoveel tips en mogelijkheden, en de zelfbenoemde sociale media goeroes staan in de rij om je aan nòg iets anders nieuws te laten beginnen. Maar wat heeft nou echt effect zonder al je tijd op te slokken? Tijdens het startgesprek bepaal je zelf wat bij jou, je doelgroep en je dienstverlening past.
  • Helderheid en duidelijkheid.
    Met een concreet stappenplan weet je waar je begint en eindigt. Je hoeft niet meer te twijfelen over interpretaties of over de juiste volgorde, maar kunt met peace of mind precies dat doen wat werkt.
  • Advies van iemand die weet hoe je wereld werkt.
    Geen boekenwijsheid of ultracommercieel advies van een marketeer die zelf nooit een bedrijf heeft gehad, maar coaching door een ervaringsdeskundige die weet wat je doormaakt en wat werkt en wat niet.

Wie heeft er veel te winnen bij een startgesprek?

Een startgesprek gaat je enorm veel verder helpen als je jezelf hierin herkent:

  • Je meent het serieus met je onderneming. Je bent bereid de daad bij het woord te voegen om je bedrijf tot een (veel) groter succes te maken.
  • Je bent servicegericht en je levert kwaliteit. Je neemt graag nét die stap extra om je klanten echt tevreden te maken.
  • Je weet dat je met de juiste acties de klanten aantrekt die je het liefst zou willen hebben. En je wil graag ondersteuning krijgen om die juiste acties te identificeren.
  • Je bent erg goed in je werk, maar met marketing heb je je nooit echt bezig gehouden. Wellicht ben je er zelfs lang van uitgegaan dat marketing niets voor je is. Maar langzamerhand besef je dat marketing broodnodig is om van je onderneming een echt succes te maken.

Een startgesprek is niet geschikt voor je als:

  • Je niet bereid bent om kritisch naar je onderneming te kijken.
  • Je alles precies zo wilt houden als het al is.
  • Je gelooft dat klanten vanzelf naar je toe komen – als je maar lang genoeg afwacht.

Je bedrijf is het waard om te investeren in de toekomst!

(Je kunt het startgesprek opvoeren als bedrijfskosten – de belastingdienst investeert dus mee)

Help mij om de juiste marketingstrategie te kiezen en een actieplan op te stellen om meer en leukere klanten te verkrijgen, en daarmee een groter inkomen.

Boek een plek voor een startgesprek Marketing voor Dienstverleners voor me!

Slechts € 250,-
(ex. eventuele reiskosten, ex. BTW. Incl. BTW: € 302,50)

Ja, ik wil een afspraak voor een startgesprek, of heb nog vragen!

 

 

Vraag en antwoord:

En als ik er nu niets aan heb?
Ik ben er volledig van overtuigd dat je veel aan een startgesprek gaat hebben. Mocht jij tijdens ons startgesprek desondanks het gevoel hebben dat je geen waarde uit onze sessie haalt, dan betaal je niets.
Het startgesprek duurt ongeveer drie uur. Na het eerste uur vraag ik je om een cijfer tussen 1 en 3 aan het gesprek te geven. Een 1 betekent dat je niets aan het gesprek hebt. We breken het dan af en je betaalt niets, behalve eventuele reiskosten.
Aan het einde van het gesprek vraag ik je opnieuw om een cijfer aan het (hele) gesprek te geven. Nu tussen de 1 en de 5.

1: Je hebt niets aan het gesprek gehad. Je betaalt niets, behalve eventuele reiskosten.
2: Je hebt maar weinig aan het gesprek gehad. Je betaalt de helft.
3 of 4: Je hebt ongeveer evenveel aan het gesprek gehad als je had verwacht. Je betaalt het normale tarief.
5: Je hebt veel meer aan het gesprek gehad dan je had verwacht. Je betaalt bovenop het normale tarief iets extra’s, je mag zelf weten hoeveel.

Op deze manier weet je in elk geval zeker dat je waarde voor je geld krijgt. Vandaar dat dit ook wel “waardebepaling achteraf” wordt genoemd. Ik vind het fijn, want al kan ik het me niet veroorloven om voor niets te werken, ik wil geen geld aan iemand verdienen als ik dat voor die persoon niet waard ben geweest.
Je ziet… ik schrik er niet van terug om er alles aan te doen om je ervan te overtuigen dat een startgesprek datgene is wat je op dit moment nodig hebt 😉

We zijn met meerdere mensen. Kunnen we met heel de club komen?
In mijn ervaring werkt een startgesprek over marketing het beste als je met één of twee mensen komt. Dan kun je echt een gesprek met elkaar voeren. Wil je toch graag iets met de hele club? Dat is geen probleem, maar dan hebben we het over een training, workshop of lezing. Die hebben hun eigen dynamiek, een andere voorbereiding, en dus ook andere prijzen. Mail me voor overleg!

Hoe zit dat met die reiskosten?
Daar kun je hier meer over lezen. Natuurlijk kun je ook gewoon naar mij toekomen, dan betaal je geen reiskosten.

Ik heb nog andere vragen.
Stel ze alsjeblieft hier!

Meningen van klanten

“Bas is heavily involved in the project and thinks actively. He contributes in several solutions and thereby monitors the budget. Bas’ goal is to tailor and that is reflected. Nice partnership!”
Femke Landman, Woningbouwvereniging Gelderland

“De prijs is gunstig.”
Fulco Treffers, 12N Stedenbouw / Karakterpanden

“Als beeldend kunstenaar heb ik met AKA Design heel goede ervaringen. Er werd accuraat gereageerd op mijn opdracht en ik werd verrast met een zeer creatieve uitvoering. Ook de prijsvoering van dit bedrijfje is plezierig; kortom hier moet u zijn!”
Geny Titus, kunstenaar

“Nu begrijp ik wat ik bedoel!”
Peter Paulusse, Bill Balloon Games

“Kritische, scherpe opmerkingsgave. Thijs is tegelijkertijd heel sensitief en genuanceerd. Ik denk dat iemand met een combinatie van deze eigenschappen tot heel veel goeds in staat is.”
Maria van de Bol, conrector VWO volwassenenonderwijs

“Bas heeft een WO denkniveau en een HBO hands-on mentaliteit”
Ivana Ivkoviç, filosofe / publiciste

Boek nu een startgesprek!