E-book sociale media en online marketing voor non-profit organisaties

Mensen die de cursus sociale media voor vrijwilligersorganisaties hebben gevolgd, krijgen daar een gratis E-book bij. 66 pagina’s met basiskennis, heel veel tips en een opdrachtenbijlage van 14 bladzijdes, waarmee je een goed plan kunt schrijven om aan meer vrijwilligers, meer donateurs en een groter bereik te komen.

Eigenlijk is dat een beetje oud nieuws, want ik heb het boekje al in februari geschreven. Maar oh luie ik, ik had er nog niets over geschreven in mijn blog. Bij deze.

Het E-book online marketing en sociale media voor non-profit organisaties is bedoeld voor iedere non-profit organisatie die (oa) met vrijwilligers werkt.

Lees hieronder de meningen van andere lezers! Of bestel direct.

Uit de inleiding:

Waar gaat dit E-book over?

 In dit boekje ga ik je vertellen hoe je als non-profit organisatie meer vrijwilligers en donateurs kunt krijgen, en hoe je je bereik kunt vergroten.
Oja, en dat uiteindelijk met minder moeite.

Dit is niet zozeer een handleiding voor sociale media, al geef ik je wel tips en vertel ik je waar je handleidingen kunt krijgen. Maar ik vond het niet zo zinvol om de zoveelste handleiding te schrijven; die zijn er al genoeg.

 De waarde van mijn boekje is een andere: Aan de hand van dit E-book kom je er achter wat je precies kán met sociale media.
Je kunt aan de hand van dit boek een plan maken, zodat je je tijd op sociale media effectief besteed. Zodat je niet eeuwig blijft uitstellen (“moeten we daar nu wel aan beginnen?”) of zeeën van tijd kwijt bent terwijl je het ene na het andere uitprobeert.
Dit boekje probeert je richting te bieden.
Zodat je sociale media effectief kunt inzetten.

Zodat je daadwerkelijk een groter bereik, meer capabele vrijwilligers en vaste donateurs krijgt.

Het boekje bestaat uit twee delen:

  • Wat is online marketing, wat heb je er aan en hoe pas je het toe?

  • Hoe kun je sociale media daarbij inzetten?

Nou, dat ga ik je dus uitleggen.

Bestellen?

Je kunt het E-book ook los bestellen, als je geen tijd of zin hebt om de cursus te doen. Dat kan hier.

Heb je het boekje gelezen, en wil je er iets over kwijt?

Had je er iets aan, miste je nog iets, vond je het leuk of juist niet?
Wat heb je er mee gedaan?
Ik vind het erg gaaf als je me dat wilt vertellen!
Zeg het alsjeblieft hieronder, als reactie. Dankjewel!

4 gedachten over “E-book sociale media en online marketing voor non-profit organisaties

  1. Pingback: Download E-book sociale media voor vrijwilligersorganisaties | AKA Design

  2. Een paar (schriftelijke) reacties op het E-book:

    “Het E-book vond ik leuk. Bij de eerste regels dacht ik: dat is door een leuk persoon / spontaan geschreven. Herkenbaar en voor iedereen bruikbaar.”
    José Renes, PJG Berkenwoude

    “Heel leuk, lekker vlot. Veel topics besproken. Praktische voorbeelden in de training. E-book is mooi!!”
    Frans de Bruin, Ijsclub Voorwaarts

    Het E-book is onder andere onderdeel van de cursus sociale media en online marketing voor non-profit organisaties. Over deze cursus inclusief het E-book schreven mensen:

    “Leerzaam en inspirerend!”
    Marco Goudriaan, St Cultureel Contrast

    “Goede opbouw, je weet snel wat je mag verwachten, grappige persoonlijke nieuwsbrief, duidelijke uitleg, goede documentatie en ondersteunende middelen.”
    Baltus Bot, VV Bergambacht

    “Heel leuk, lekker vlot. Veel topics besproken. Praktische voorbeelden in de training. E-book is mooi!!”
    Frans de Bruin, Ijsclub Voorwaarts

    “De info was voor mij waardevol. De uitleg voor een leek zeer duidelijk! Bedankt!”
    Attie de Vos, ANBO afdeling Bergambacht

    “Bijzonder enthousiast gebracht!”
    L. Versluis- van Schouwen, Vrouwen van Nu

    “Allemaal tevreden vrijwilligers! Na het volgen van twee interactieve cursusavonden over wat online marketing en sociale media voor je vereniging of organisatie kunnen betekenen, ging er een wereld voor de deelnemers open. Door de enthousiaste uitleg en begeleiding van Bas hebben veel vrijwilligers handvatten gekregen om hun vereniging beter op de kaart te zetten.”
    Mariëlle den Hoed, gemeente Bergambacht

  3. “Vlot geschreven, laagdrempelig en gemakkelijk leesbaar ebook. Praktisch toepasbaar, veel herkenbare situaties’.
    hartelijk dank, marianne

  4. 1. Het bij de hand nemen door de auteur, die je stapje voor stapje uitlegt wat je moet doen om een marketingplan te schrijven, is een eyeopener.

    2. Je vindt veel bruikbare tips in dit E-book die op jouw non-profitorganisatie van toepassing zijn.

    3. Een aanrader, omdat je hierin een antwoord vindt op je vraag hoe je op een slimme manier meer klanten kunt werven.

Geef een reactie