Mag ik weten of jij aambeien hebt?

Help ons de nieuwe privacyregels te redden!

Ik vind als webdesigner dat ik niet zou moeten weten of jij aambeien hebt, of en wanneer je voor het laatst Tena Lady hebt gekocht, waar je vanochtend om 10:47 uur was en of je wel eens porno kijkt.
Toch weten bedrijven als Google, Facebook en Apple dat meestal wel van jou, en willen ze die info kunnen verkopen aan wie er maar betaalt.

Wat vind jij?

Er komt nieuwe Europese privacywetgeving aan. Dat biedt een grote kans, maar het omgekeerde dreigt te gebeuren.
Als het aan de massieve lobby van grote bedrijven als Facebook ligt, gaan die nieuwe regels er rampzalig uitzien.
Ze willen al je informatie altijd kunnen opslaan en aan iedereen kunnen verkopen.

En steeds meer politici luisteren naar die lobby…

Met een beetje pech worden de nieuwe privacywetten iets waarbij ACTA een onschuldig grapje was.

ACTA hebben we met zijn allen tegengehouden. Laten we dat weer doen. Laten we tegengas geven, tegen de lobby van bedrijven als Microsoft, Facebook, Apple en Google. Laten we het Europees parlement duidelijk maken dat privacywetgeving iets moet voorstellen als je wil dat het zin heeft.

Wat vind jij?

Laat je parlementsleden wat je denkt via http://eudatap.info/!

Meer info kun je lezen bij Bits of Freedom.

Geef een antwoord